Surf sessies met North Warp F2010 8.0 en North Platinum(11) 460
| 01 juli 2019 11:00 0.5 uur | Wind: W/NW 12/16 kts | GPX Track | ||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Z-Fins SL S- 42cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - Severne Enigma 210-260 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Eerste keer met de Enigma giek op mij Warp 8.0 en ook met de Z-Fins 42cm. Kon wel planeren, maar niet volle druk. Vin aan de kleine kant, moest mijn best doen om steeds hoogte te lopen. (8.0 trainingszeil) | ||||
| 01 juli 2019 11:30 0.75 uur | Wind: W/NW 12/16 kts | GPX Track | ||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Z-Fins SL S- 44cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - Severne Enigma 210-260 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Eerste keer met de Z-Fins 44cm. Werkte in de minimale wind duidelijk beter dan de 42cm. Board liep makkelijker hoogte en planeerde iets losser. (8.0 trainingszeil) | ||||
| 01 juli 2019 12:15 1.5 uur | Wind: W/NW 12/16 kts | |||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-X 43cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - Severne Enigma 210-260 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| De SL-X lijkt makkelijker hoogte te lopen dan de Z-Fins 44m, ik denk dat de SL-X meer oppervlakte heeft en daardoor wat meer lift geeft (8.0 trainingszeil) | ||||
| 11 mei 2019 12:15 4.5 uur | Wind: N 12/18 kts | |||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-X 43cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - HPL Carbon Race 200-285 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Setje werkte meestal heel goed, alleen als de wind net niet hard genoeg was, of het rak te upwind, liep het board niet los genoeg. Verder heel fijn. | ||||
| 08 mei 2019 18:30 1.5 uur | Wind: ZW | GPX Track | ||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-X 43cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - HPL Carbon Race 200-285 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Eerste keer goed met de SL-X gevaren. Water erg vlak. Board loopt heerlijk los, in wat minder wind lastiger hoogte lopen, maar met wat meer power geen probleem, downwind nog steeds veel controle. Helemaal geen spinouts, zelfs geen hint van een spinout. Eerste indruk is dat het board makkelijker op de rails loopt dan met een SL-P, maar dat moet ik binnenkort maar eens goed testen door ze achter elkaar te varen. | ||||
| 12 oktober 2018 16:00 1.25 uur | Wind: Z/ZO 10/15 kts | |||
| Board: | Starboard iSonic 127 - Boss 4.32 S- 44cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - HPL Carbon Race 200-285 | |||
| Spot: | De Punt | |||
| Wind te minimaal, alleen met pompen in de vlagen kon ik planeren. Op zich kan de 8.0 zeker op de iSonic 127 met minder wind, maar dan wel met een andere vin, en met iets meer wind. Eenmaal in plane kon ik net hoogte lopen. Maar denk dat een krachtigere vin echt beter was geweest. | ||||
| 10 september 2017 10:45 3.25 uur | Wind: Z/ZW 12/13 kts | |||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-P 46cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - HPL Carbon Race 200-285 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Wind was soms minimaal, maar met de 46cm kon ik heel veel planeren en toch nog hoogte lopen. Vin voelde nooit te groot. Gijpen ging niet altijd zonder stil valen, daarvoor was er te veel dips in de wind. Snelheid tov de rest in de B vloot leek goed. | ||||
| 10 september 2017 14:45 2.25 uur | Wind: Z/ZW | |||
| Board: | Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-P 44cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 8.0 - North Platinum(11) 460 - HPL Carbon Race 200-285 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Wind zou toenemen, het leek ook harder te waaien. Wilde de 42cm SL-P pakken, maar voor de zekerheid voor de 44cm SL-P gegaan, tov de 42cm was dat een goeie keus, maar de 46cm was achteraf beter geweest. Na de pauze was de wind duidelijk een stuk vlageriger. In de heat was het lastig in plane komen. Na de heat werd het nog erger en lukte het niet meer om nog een geldige heat te varen. Nog wel wat vrij gevaren, beetje pomp training, beetje gijpen. Dit was de eerste keer met de 44cm, leek goed te werken, maar voor dit soort minimale wind is de 46cm denk ik beter. | ||||
