Surf sessies met Starboard S-Type 104 en C3 Venom 32cm
| 11 april 2015 13:00 1.25 uur | Wind: ZW 20/35 kts | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 5.7 - North Gold(b) 400cm - Dynafiber Blacklunar 155-205 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Blacklunar heeft nu een X9 Carbon eindstuk, eerste keer in deze vorm gebruikt, voelt prettig, stijf. Giek is wat smal voor het zeil, maar is zelfs verlengd tot 195cm stijf genoeg. Wind was nog al wisselend, moest wat zoeken naar de juiste trim. Had ik die eindelijk zakte de wind wat meer in en kon ik met de Venom geen hoogte meer lopen. Dus maatje groter gepakt. | ||||
| 10 augustus 2014 14:30 3 uur | Wind: Z | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North Duke 5.9 - North Gold 430cm - Chinook Pro 1 Alloy 165-227 | |||
| Spot: | De Punt | |||
| Setje liep lekker, niet zo wendbaar als een waveboard, maar wel lekker snel. 32cm venom was wel een goeie maat, in de vlagen misschien wat groot, maar tussen de vlagen niks te groot. | ||||
| 08 juni 2013 14:00 2 uur | Wind: N/NO | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North Warp F2010 5.7 - North Gold(b) 400cm - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | De Kouse | |||
| Ai, zelfs deze set had moeite, golven werden hoog, en down ruim downwind. In het begin was de druk in mn zeil nog aan de lage kant, maar aan het einde van de laatste heat kon ik mn 5.7 al niet meer dicht houden. Te moe. | ||||
| 04 mei 2013 15:30 1 uur | Wind: W/ZW | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North Warp F2009 6.3 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | De Punt | |||
| Direct top! Controle, snelheid. In het begin super, lekker vol gas over de chop, gybjes oefenen. Zeil werd wel erg groot aan het einde. Board en vin werken dan nog super samen. | ||||
| 14 september 2012 13:30 0.5 uur | Wind: W | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North RAM F10 5.7 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| In de vlagen echt te groot, even zoeken naar een goeie trim, mastvoet naar voren, giek iets lager. Vin voelde nog best groot. | ||||
| 07 januari 2012 12:15 1.25 uur | Wind: W/NW | |||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North RAM F10 5.7 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| Eerste keer met de RAM F10. Optuigen ging snel en makkelijk. Gekozen voor de Venom 32 om mee te beginnen. In het begin wat last van een zwevend voetje, mastvoet iets naar voren en toen was het beter. Zeil voelt lekker soepel, niet te hard en ademt heerlijk in vlagen. Snelheid voelde voor mij niet heel hard, maar na een paar rakjes met een paar Belgische slalom jongens was wel duidelijk dat ik die zonder moeite bij kon houden. Vin had in de hardere vlagen zeker kleiner gekunt. Maar als de wind iets minder was was hoogte lopen wel lastig. Ruime wind liep het setje super. Die Venom is echt briljant downwind. | ||||
| 12 september 2011 13:45 0.5 uur | Wind: Z/ZW 18/30 kts | GPX Track | ||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North RAM F10 6.3 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | Schotsman Surfspot | |||
| In de vlagen perfect, hoogte lopen ging niet super, maar daar in tegen was de controle perfect. Alleen als de wind minder was kon ik nauwlijks halve wind varen. | ||||
| 08 augustus 2011 18:00 0.25 uur | Wind: W | GPX Track | ||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North RAM F8 6.3 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| Met de Venom 32cm was het fijne, board rustiger op het water, weer helemaal geen spinouts. | ||||
| 08 augustus 2011 20:15 0.5 uur | Wind: W/ZW | GPX Track | ||
| Board: | Starboard S-Type 104 - C3 Venom 32cm | |||
| Zeil: | North RAM F8 6.3 - North Platinum 430 - Neil Pryde X9 180-230 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| Nogmaals de Venom 32cm er onder, voelde goed al nam de wind wel snel af. Soms moeite met planeren. | ||||
