Surf sessies met Mistral Syncro 103 en North Gold 430cm
| 28 oktober 2017 12:30 1.5 uur | Wind: W | |||
| Board: | Mistral Syncro 103 - Select Style 30cm | |||
| Zeil: | North Duke 5.9 - North Gold 430cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| Wind was minimaal, moest trim op minimaal zetten. En dan is de 30cm te klein. | ||||
| 28 oktober 2017 14:00 1.5 uur | Wind: W | |||
| Board: | Mistral Syncro 103 - Select Supercross 34cm | |||
| Zeil: | North Duke 5.9 - North Gold 430cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| In de minimale wind werkte de 34cm goed. Nam de wind wat toe moest ik redelijk buiten mijn achterste voetband staan om genoeg druk op de vin te kunnen geven. 2 voetbanden is dan beter. | ||||
| 28 oktober 2017 15:30 0.5 uur | Wind: W | |||
| Board: | Mistral Syncro 103 - Select SRX 32cm | |||
| Zeil: | North Duke 5.9 - North Gold 430cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Grevelingendam | |||
| De SRX 32 is een high-aspect-ratio vin, dus redelijk weinig oppervlakte. In de minimale wind liep ie niet lekker los of snel, maar in de hardere wind versneld hij lekker. | ||||
| 25 juni 2017 17:15 0.25 uur | Wind: W/ZW | |||
| Board: | Mistral Syncro 103 - Makani Ono 28cm | |||
| Zeil: | North Ice 5.3 - North Gold 430cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Blokkendam | |||
| Setje vaarde goed, planeerde vroeg en controle, maar de 103 was niet nodig met deze wind. Aan de kant geen wind, maar eenmaal weg van de duinen, direct hard en direct duidelijk, de 5.3 is ruim groot genoeg. Dus die Syncro 103 is niet nodig. | ||||
| 24 juni 2017 13:00 1 uur | Wind: W/ZW 20/25 kts | |||
| Board: | Mistral Syncro 103 - Makani Ono 28cm | |||
| Zeil: | North Ice 5.3 - North Gold 430cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | De Punt | |||
| Eerste keer met de Ono 28cm, vin vaart voorspelbaar, geeft duidelijk meer lift dan de 26cm Kaku. Moest met mijn achterste voet soms net uit de voetband om genoeg tegen druk te geven. De 5.3 was eigenlijk te groot. Moest hem helemaal over max trimmen, dan was het zeil nog steeds stabiel. | ||||
