Surf sessies met North Ice 4.7 op Kabbelaarsbank
| 14 januari 2020 15:30 1.5 uur | Wind: Z 24/35 kts | |||
| Board: | JP Freestyle Wave 84 Pro - MFC Freewave 22,5cm/Makani Walu 2x8cm | |||
| Zeil: | North Ice 4.7 - North Gold(b) 400cm - AL360 E3 Carbon 140-200 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Heel fijn om weer eens op de 84 te varen, board reageerd zoveel sneller en draait veel korter dan de FSW 102. Ook de 4.7 was niet de beste keus, die was ook eigenlijk te groot. Controle goed, juiste balans tussen los lopen en toch kort draaien. Springen was lastig in de hardere vlagen: zeil te groot. | ||||
| 28 februari 2019 15:45 0.75 uur | Wind: ZW 20/32 kts | |||
| Board: | JP Freestyle Wave 84 Pro - MFC On-Shore 24cm | |||
| Zeil: | North Ice 4.7 - North Gold(b) 400cm - Severne Enigma 150-200 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Met max trim in de 4.7 was het een stuk beter, in de harde vlagen nog steeds te groot, maar zeker beter dan de 5.3 over max getrimmed. De 24cm On-Shore was niet te groot. Met een kleiner zeil kon ik een beetje golfrijden, Controle was nog beter, varen was makkelijker. | ||||
| 24 januari 2018 12:00 0.75 uur | Wind: Z/ZW 25/35 kts | |||
| Board: | JP Freestyle Wave 84 Pro - MFC Freewave 22,5cm/Makani Walu 2x8cm | |||
| Zeil: | North Ice 4.7 - North Gold(b) 400cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Zeil was aan de grote kant, moest maximum trim op om hardste vlagen nog te houden. Vinnen liepen goed hoogte, genoeg grip, niet te groot. Gewisseld om single-fin te testen. | ||||
| 24 januari 2018 12:45 1.5 uur | Wind: Z/ZW 25/37 kts | |||
| Board: | JP Freestyle Wave 84 Pro - MFC On-Shore 24cm | |||
| Zeil: | North Ice 4.7 - North Gold(b) 400cm - Aeron V-Grip 160-210 | |||
| Spot: | Kabbelaarsbank | |||
| Zeil echt te groot, 4.2 was beter geweest, en in de vlagen had 3.7 ook wel gekund. Liep sneller en leuker op vlak water dan met de Thrusters. Vooral met gijpen is het makkelijker door planeren omdat het setje meer snelheid houdt. Board had goeie controle, sprong leuk. | ||||
