Info
Foto's
Logboek
Stats

Nederland
-- Grevelingen
- - - Grevelingendam
- - - De Punt
- - - Kabbelaarsbank
- - - Herkingen
- - - Ouddorp Haven
- - - Zonnemaire
- - - Dolfijntje
- - - Nell's Place
-- Brouwersdam
-- Veerse Meer
-- Veluwe Meer
Frankrijk
-- Etang de Leucate

Surf sessies met Arrows Ultimate Race 490cm op Kabbelaarsbank

19 augustus 2006 13:00 2 uurWind: Z
Board:HTS Super Fast M - Drops Alex Aguera 46cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Dat ze de heat hebben laten door gaan. Ik kon maar amper bij de startlijn komen. Wind was maar echt net net. In mijn heat gelukkig een paar vlagen, waarvan er 1 speciaal voor mij leek. Daardoor 9de geworden in mijn heat.

07 juli 2006 17:00 2.75 uurWind: W/ZW 9/14 kts
Board:HTS Super Fast M - Select Superfast 45cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Zo dat vaart lekker vergeleken met de set van mijn Vader. Lekker los. Alleen hoogte lopen met de 8.5 op de Super Fast gaat niet makkelijk. De tail is denk ik te smal. Voetbanden iets naar voren gezet en dat hielp wel. Al met al lekker gevaren. En bijna heel de tijd kunnen planeren.

10 juni 2006 13:30 3 uurWind: O 5/12 kts
Board:HTS Super Fast M - Drops Alex Aguera 46cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Alles op minimum trim. 3 heats van 4 legs van bijna 2 kilometer gevaren, nog geen 3 legs geplaneerd. Het was echt niks met de wind. En korte brede boards dobberen nou eenmaal slecht. Nee niet mijn race, maar was wel gezellig.

16 juni 2005 14:00 2.5 uurWind: Z/ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Wind was vlagerig, maar met de 8.5 kon ik altijd planeren met controle. Ik denk dat ik met de Skate met mijn 6.6 ook wel de helft ofzo had kunnen planeren. Maar was gewoon lui. Veel lopen trimmen. Had moeite met hoogte lopen, misschien kan de Eagle 43 die 8.5 toch net niet hebben tussen de vlagen. In de vlagen kon ik makkelijk hoogte lopen.

16 maart 2005 15:45 0.5 uurWind: Z/ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Wind was ver weg, dus even de 8.5 opgetuigd om de trim op te schrijven. Zeil staat mooi, veel loose-leech. Toch maar even het water op gegaan om te testen, in het begin echt tegen max, na een half uur moest ik eigenlijk de downhaul losser zetten, maar daar had ik geen zin in.

20 oktober 2004 14:00 1.5 uurWind: Z 6/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.6 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Door gebrek aan wind de 8.6 van mijn vader maar weer op getuigd (zit zelf nog zonder 8 meter). Na een paar baantjes net niet planeren trek de wind genoeg aan om goed te planeren. Na een half uurtje moet ik de downhaul op max. trekken omdat ik met alleen de outhaul het zeil niet ver genoeg meer kan trimmen. De wind blijft stevig genoeg, na flink twijfelen toch maar naar de kant voor mijn 6.8. Wat kleiner, dus fijner en beter te trimmen.

17 oktober 2004 14:30 1 uurWind: Z/ZW 8/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.6 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Omdat ik zelf even zonder 8 meter zit de Duell 8.6 van pa maar even geleend. Wind was niet super, maar net voor een dikke bui lekker kunnen planeren. Zelfs zoveel wind dat ik echt op max zat met de 8.6. Ik had nog nooit groter dan een 8.2 op mijn Bee gevaren. De 8.6 voelt niet eens als max aan op de bee, ik denk dat een 9.0 nog wel moet kunnen. Niet dat ik met een 9.0 wil varen, maar de plank kan het wel hebben.

21 augustus 2004 12:00 0.5 uurWind: NW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Gsport CR-10 40cm
Zeil:Arrows T-Force 8.2 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Wind leek niet hard, dus maar de 8.2 T-Force opgetuigd en heel strak gezet. Kon er goed mee varen, maar gyben was een probleem, en dat is bij een slalom juist belangrijk, dus maar naar de kant om de 6.6 Natural eens te gaan testen op dit board.